Det finns många sätt att gå ner i vikt på ett snabbt sätt. 

Hur som helst många av dem kommer göra dig hokolungrig och inte tillräckligt nöjd. 

En stor del av detta handlar om viljestyrka. Om du inte viljestyrkan finns där kommer hunger göra att man tappar motivation och till slut ger upp och så vill vi väl inte ha det? 

  •  Minska din aptit avsevärt 
  • Gör ner i vikt snabbt, utan hunger. 
  • Förbättra din metaboliska hälsa på samma gång.
  1. Minska socker och kolhydrater
    Den viktigaste delen är att försöka undvika socker och kolhydrater. För att när man man gör det hunger nivån i kroppen går ner och då äter man inte lika många kalorier utan smartare kalorier.

  2. Drick vatten  
    Att dricka vatten kan faktiskt hjälpa dig att ta kontrollen över din viktigt. Drick ungefär 1 liter per dag.  Att dricka vatten kan öka din kaloriförbränning med 24- 30%.
  3. Ät protein, fett och grönsaker
    Varje måltid bör inkuludera någon form av protin, fett och låg-kalori grönsaker. Att göra på detta sätt kommer göra att ditt intag av kalorier kommer vara inom den rekommenderade mängden som är 20-50 gram varje dag. Försök också att undvika halvfabrikat (Färdiga rätter) Genom att göra detta tar du bort mycket socker som kan vara tillsatt i maten och du har mer koll på vad du äter.

Proteinkällorna 

  • Kött: Biff, kyckling och  lamm osv.
  • Fisk och skaldjur: Lax, räkor och öring.
  • Ägg: Hela ägg med äggulan är det bästa sättet.

Dieter med mycket protein kan också stoppa att du tar ett kvälls-snacks eller känner dig sugen på annat. Att äta regelbundet är också en viktig nyckel för att nå ditt mål,

Lågkalori- grönsaker

  • Blomkål
  • Broccoli 
  • Spenat
  • Tomater
  • Kål 
  • gurka
  • brysselkål 

Var inte rädd för att äta för mycket av dessa du kan äta massor och fortfarande 20-50 gram kalorier per dag 

Fettkällorna

  • Olivolja
  • Kokosnötsolja
  • Avokado olja 
  •  Smör
  • Nötter

Ät 2-3 måltider under dagen, om du känner dig hungrig på eftermiddag kan man lägga in en fjärde måltid.

Träningen: Lyft vikter 2-3 gånger per vecka.
Du behöver inte träna för att gå ner i viktigt men det är att det gör snabbare och du mår bättre. Bästa alternativet är är att gå till ett gym och ta hjälp. Sedan fortsätta träna på egen hand eller gå tillbaka till ett gym. Men man kan börja med vår utmaning som är på 90 dagar (Den är kostnadsfri).

En dags vila
Minst en dag i veckan ska man vila för att hjälpa kroppen återfå en bra balans. Samt styrkan och orken att fortsätta. Tänk inte på detta som ett måste gör det för att  det är kul och för att du vill må bra.